Veckans nyhet - v.37

Paralympics
Veckans nyhet är att paralympics är igång i Peking. Paralympics är nästan samma sak som de olympiska spelen men det är för folk som har någon form av handikap. Spelen öppnades i Söndags och är nu inne på sin andra dag. Spelen omfattar totalt 20 olika idrotter. Sverige har tävlande i 11 av dessa sporter. Sverige har redan tagit två guld i spelen, inom sporterna skytte och 100 meter frisim. Båda dessa medaljer tog på måndagen. Paralympics har hålt samma år som OS sedans 1968 med undantag för 1972.
Jag tycker att det är bra med paralympics därför att alla ska få chansen att kunna utöva idrott. Idrott är ett bra sätt att leve ett sunt liv och det är en rätt som jag tycker alla ska ha.

Kommentarer
Postat av: Oskar

HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA SÅ VÄRDELÖS!!! MIN E FETT MYE BÄTTRE!!! Va ska de bli av daj? hör av dig om du vill prata (så kan ja hänvisa daj åt nån annan)

2008-09-12 @ 13:55:19
Postat av: Nicke.

hahaha, hur gick det krille? vann du någon tävling eller ? ;)

2008-09-12 @ 13:59:09
Postat av: Stefanhum

Oskar är bara avundsjuk. '

Jag håller med att det är viktigt att uppmärksamma Paralympics. För många av utövarna har ju svarat för en enorm bragd bara genom ställa upp. De är verkliga hjältar som är värd den uppmärksamhet de förtjänar.

2008-09-16 @ 15:27:26
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0