Blogga! Uppgift 2

Andra uppgiften i denna uppgift som vi fått av vår store talare. Denna uppgift ska handla om att jag ska föreställa mig att jag byter kön och fundera på vad som skulle förändras i mitt liv.

(De åsikter som jag skriver i detta inlägg är inte vetenskap utan mina egna personliga åsikter, så om det är någon som vill skriva en kommentar om hur dumma eller stereotypa dom är kan ju köra upp den kommentaren nånstans.)

Om jag skulle bytat kön så skulle jag antagligen få stiga upp typ en timme tidagare på morgonen än vad jag gör nu. Detta är för att jag skulle kunna dusch i typ 20 minuter och sedan sminka mig i typ en halv timme eller vad det nu tar att sminka sig. Jag hade antagligen skipat frukost eftersom det är ju viktigare att hinna med att sminka sig än att få mat i sig. Antagligen så skulle det ta för lång tid att sminka mig så jag skulle nog missa bussen desutom. Vid bussen så så skulle man antligen ha träffat några kompisar att snacka med eller skulle man ha tittat surt på folk när dom går förbi. Eftersom jag missade bussen så skulle jag komma försent till skolan och då hade jag försökt smyga in i klassrummet så att läraren skulle tro att jag hade varit där hela tiden. Om läraren upptäckte mig så skulle jag bara säga att bussen var försenad. På lunchen så skulle jag och mina kompisar sitta och snacka skit om alla och om vad vi ska göra till helgen. Efter skolan så skulle jag åka hem och sätta mig och prata i telefon med mina vänner i typ 2 timmar och sen när mamma säger till mig att jag måste tänka på kostnaderna så hade jag antagligen skrikit på henne och vi hade bråkat i typ 30 minuter eller nåt sånt. Efter det så skulle jag antagligen sätta mig vid datan och chatta med sama kompisar som jag precis har snackat i telefon med. Om jag hade tid över så skulle jag nog träna lite också typ fotboll eller nån annan tjej sport.

Detta är ugefär hur jag tror att min dag skulle vara. :)

Sammanfatning:
Typ hela min dag och vem jag är skulle nog förändras.

Kommentarer
Postat av: Muppmonstret

haha, du passar som en tjej ju :) men jag kan hålla med om att fotboll är en kvinno.sport, speciellt HIF !

2008-09-26 @ 13:11:27
URL: http://muppmonstret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0